niedziela, 30 czerwca 2013

Co zrobić kiedy Twój portfel waży prawie tyle co cegła....

Ostatnio zauważyłam, że moja torebka waży coraz więcej i więcej i więcej. Za każdym razem, kiedy wychodzę jest mi coraz ciężej, a rzeczy w torbie mi nie przybywa. Jest ich zazwyczaj tyle samo. Szukałam długo winowajcy i dopiero kiedy mój portfel również zaczął szwankować, a mianowicie przestał się domykać znalazłam!


Winowajca - mój portfel, którym nie przesadzając, po uderzeniu kogoś mogłabym zostać oskarżona o spowodowanie uszczerbku na zdrowiu
Winowajca - mój portfel - potencjalna broń, w razie nagłego ataku :)

O ile taki portfel przydaje się w razie ataku o tyle jest niepraktyczny w czasie podróży po mieście. Monety w Anglii są wyjątkowe duże. Szczególnie te, które się mało użytkuje i które powinny być małe czyli np. 2 pensy i 10 pensów. W Polsce dwu groszówki i dziesięciogroszówki są naprawdę małe. W momencie, kiedy ,,złotych" monet uzbiera się w portfelu dużo, wyjmuje się je i odkłada do szuflady. Odkłada się i odkłada ( nasi współlokatorzy mieli całą siatę jedno pensiaków). Ale co dalej?

A więc, w większych sklepach można spotkać automaty do wymiany monet. My swoje monety wymieniałyśmy akurat w Tesco. Akurat w tych automatach monety kładzie się na tacy z rączką.


 Przechyla się rączkę i monety spadają otworem do wnętrza maszyny. Na ekranie pojawia się naliczanie złociaków: ile monet spadło i jaka kwota jest w tym momencie. Trzeba wybrać opcję czy pieniądze przekażemy na cel charytatywny, czy też chcemy voucher. Wybrałyśmy voucher. W Tesco voucher można wymienić w Obsłudze Klienta na gotówkę albo wykorzystać podczas robienia zakupów, okazując go przy kasie. Słyszałam, że podobno w sieci sklepów ASDA dostaje się tylko voucher na zakupy.



Na koniec dodam, że nasza współlokatorka ( bo to z nią akurat byłam w Tesco) miała aż 1150 jedno pensiaków :), a z całości ( prawie połowy reklamówy) uzbierało jej się ok. 19 funtów. Także warto iść wymienić monety, których zazwyczaj nie używamy kupując. Automat przyjmuje wszystkie monety od 1 pensa do 2 funtów.

2 komentarze:

  1. Czy istnieje możliwość skontaktowania się z wami mailowo? Chciałem zapytać o to i owo a lepiej było by właśnie tą drogą.

    OdpowiedzUsuń