środa, 28 maja 2014

Listonosz zawsze dzwoni dwa razy... albo i nie.

Nadchodzi taki czas, że chcemy wysłać paczkę/list. Ewentualnie nadchodzi czas, kiedy to nam chcą coś wysłać. W prezencie lub po zakupach online :)

Co zrobić kiedy to my chcemy coś wysłać rodzinie, znajomym lub po prostu jesteśmy przedsiębiorczy i sprzedaliśmy jakieś stary graty na ebayu.



Jeżeli wysyłamy do Polski lub otrzymujemy z Polski, mamy dwie opcje.

1. KURIER
Ceny kurierów są różne, w zależności od firmy. Wahają się od 15 do 25 funtów. Oczywiście ceny uzależnione są od wagi paczki. Szczerze mówiąc, korzystałam z usług znanej firmy kurierskiej ( nie wiem czy mogę podać nazwę, więc nie podam :o  ). Firma ta ma swoje siedziby w różnych krajach a cena wysyłki to 25 funtów za 50 kilogramów. Jako, że jest to znana firma stwierdziłam, że nie muszę się obawiać ,,zaginięcia" po drodze lub uszkodzenia etc. Paczka została nadana z Polski do Anglii szła dokładnie 3 dni. Już z Angielskiej siedziby dostałam smsa, kto paczkę dostarczy, kiedy i o której - czyli, nie trzeba siedzieć cały dzień w oknie wyczekując kuriera, jak to czasami bywa.

Dlaczego napisałam o zaginięciu lub uszkodzeniu? Kiedyś opowiedział mi ktoś historię, że paczka wysłana do Polski jakimś tanim przewoźnikiem została porzucona przez kuriera pod drzwiami adresata. porzucona w dosłownym znaczeniu ;p

Niektórzy, jak np. moi współlokatorzy, wysyłają paczki do Polski przed swoim wyjazdem. To również tańsza opcja podróżowania jeżeli macie w zwyczaju zabierać ze sobą dużo rzeczy. Wysyłamy paczkę ze swoimi rzeczami/ubraniami/prezentami a sami zabieramy do samolotu tylko bagaż podręczny :).

Kurier na obszarze Anglii to cena od ok 4 funtów. Wszystko zależy od wielkości, ciężkości i odległości i oczywiście od firmy kurierskiej.

Na szczęście w dobie kapitalizmu mamy wybór dziesiątek firm. Więc wystarczy uzbroić się w cierpliwość, kawę i nie dostać oczopląsu.



2. ROYAL MAIL

Royal Mail czyli królewska poczta. Na początku uważałam, że jest o wiele lepsza od naszej rodzimej Poczty Polskiej.  Byłam wręcz zachwycona, że tak do chodzi na czas i w ogóle. dla nie wtajemniczonych w Anglii skrzynka na listy to dziura w drzwiach, więc mały list zostaje wsunięty. Z dużym jest problem, listonosz musi zadzwonić i dostarczyć do rąk lub zostawić tzw. awizo.

Ceny na terenie UK za tzw. małą, zwykłą paczkę, bez numeru śledzenia, gwarancji następnego dnia itp.;
 -za list priorytetowy, czyli pierwsza klasa - first class to 3.20 funta. List idzie 1 dzień
  -za second class, drugą klasę coś ok. 2.60 funta. przynajmniej było tak kiedyś. Teraz może być parę pensów drożej. List idzie 2-3 dni.

Wszystko ładnie opisane jest na stronie Royal Mail .

Paczki Royal Mailem wysyłam często i często dostaję. Można powiedzieć, że jestem nałogową ebay zakupoholiczką. Jak do tej pory wszystko szło dobrze. Nie doszła do mnie tylko jedna paczka, ale biorąc pod uwagę ich ilość, to jak igła w stogu siana.

Ostatnio przestałam się dziwić czemu nie doszła. Pewnego pięknego dnia, wracając z zakupów znalazłam paczkę porzucona w ogródku. Listonosz miał chyba zły humor ;p

na górze jest otwór na listy, o którym wspominałam 


Paczki z Polski dostarczone przez RM też dostaję, jak na razie wszystko dochodzi. Cena z Polaki za mały list to chyba ok. 30 zł. 
Kiedyś wysłałam paczkę do Polski, nie duża, nie pamiętam już ile to było kg ale zapłaciłam 6 funtów, za zwykłą paczkę, bez numeru śledzenia. Trochę to niebezpieczne, może po drodze zaginąć. z numerem śledzenia kosztowała 11 funtów. Na szczęścia paczka doszła aż po 7 dniach. Myślę, że następnym razem nie będę miała węża w kieszeni i zapłacę więcej aby było szybciej i bezpieczniej.

Tyle wiem ja  ;p

Jeżeli macie inne pomysły lub wiecie o innych sposobach wysyłania/przekazywania paczek piszcie w komentarzach.





2 komentarze:

  1. Ja korzystam z brokerów pośredniczących którzy mają podpisane umowy np z DPD. Z usług DPD jestem zadowolony i kosztuje to ok 15-20F w zależności od firmy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń